ביטוח דירה – מה הוא כולל ולמה חשוב לרכוש אותו

לפרטים ומידע נוסף כתבו לנו

בחיים שלנו, ישנם שורה של פוליסות ביטוח שאמורות לספק לנו מענה במקרה וקורה לנו משהו בתחום שלהן. למשל, פוליסת ביטוח רכב, פוליסת ביטוח בריאות, ביטוח חיים, ביטוח עסק, ועוד. כל פוליסה היא משמעותית מאחר והיא מספקת לנו מענה אם חס וחלילה קורה משהו, בשביל שאנחנו לא נצטרך לשאת בעלויות לבד ולהתמודד עם המצב בעצמנו.

אחת מהפוליסות החשובות ביותר שעומדות לרשותנו ואנחנו חייבים לרכוש, היא פוליסת ביטוח דירה. מדובר על פוליסה שמתייחסת להיבטים שונים הקשורים לנכס בו אנחנו מתגוררים. אם קורה משהו לנכס או לפריטים שנמצאים בתוכו ומוגדרים בפוליסה, הרי שאנחנו נוכל לפנות אל החברה שמכרה לנו את הפוליסה ולבקש ממנה מענה כלכלי מתאים, בהתאם לתנאי הפוליסה.

 

איך בנוי ביטוח דירה?

ביטוח דירה מחולק לשני חלקים עיקריים, ביטוח מבנה וביטוח תכולה.

ביטוח מבנה מתייחס לשטח הנכס עצמו, כאשר במקרה של נכסים בבנייני מגורים, הרי שהביטוח מתייחס גם לשטחים נוספים, בין אם זה מחסן או חנייה שנמצאת ברשותנו, וכן אחוז מסוים מהשטח המשותף לכלל דיירי המבנה.

ביטוח תכולה מתייחס לכל הפריטים שנמצאים בשטח שברשותנו, על פי מה שאנחנו ביקשנו להכיל בפוליסה. הכוונה לתכשיטים, מוצרי חשמל, ריהוט ועוד.

במקרה הראשון, הרי שהביטוח נותן לנו מענה במקרים של נזקים הנגרמים כתוצאה מאסונות טבע, שריפה, התפוצצות צנרת, חבלות ומקרים אחרים. במקרה השני, הרי שהביטוח נותן לנו מענה במקרה של גניבה, נזקים עקב שריפה, הצפה או דברים אחרים. באופן טבעי, ככל שאנחנו נכניס יותר פריטים לפוליסה, אז הפרמיה שלנו תעלה.

 

איך קובעים עלויות של ביטוח דירה ומדוע חשוב לעשות ביטוח?

עלויות ביטוח דירה נקבעות על פי מדדים שונים. למשל, בכל מה שקשור לביטוח מבנה, הרי שעלות הפרמיה וערך הפוליסה נקבעים על פי שטח המבנה, ערך המבנה ועל פי פרמטרים אחרים. אנחנו יכולים לצמצם בעלויות אם נבחר לא לכסות דברים מסוימים, בעוד שאם נבחר כן לכסות אותם, אולי לשלם פרמיה גבוהה יותר, אך מנגד נוכל לקבל מענה הרבה יותר משמעותי אם חס וחלילה קורה משהו (ההשתתפות של חברת הביטוח תהיה גבוהה יותר וקרובה לערך של תיקון הדברים).

במקרה של עלויות ביטוח תכולה, הרי שהן נקבעות על פי ערך הפריטים. כמובן שאין הערך שווה לערך הרגשי שיש להם עבורנו, אך אין יכולת אמיתית למדוד ערך שכזה, ולכן נקבע שהערך ייקבע על פי מחיר השוק.

חשוב מאוד לרכוש ביטוח דירה, מאחר ואנחנו לעולם לא יכולים לדעת מה יקרה לדירה או לתכולה שלה, ומוטב לנו שלא נצטרך להתמודד עם הדברים בעצמנו לבד, דבר שיכול להכביד עלינו מאוד מבחינה כלכלית.

לפני סיום יש לציין, במקרים מסוימים אנחנו מחויבים לרכוש ביטוח דירה, כמו למשל במקרים של נטילת משכנתא או השכרת דירה מגורם אחר.

תוכן עניינים

אודותינו

אתר הביטוח של ישראל מתמחה במתן מידע בתחום הביטוח, כל מה שרציתם לדעת על ביטוחים במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות האתר מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

לפרטים ומידע נוסף כתבו לנו

לפרטים ומידע נוסף כתבו לנו

יעוץ כלכלי

לא תאמינו כמה כסף הפסדתם בלי ייעוץ כלכלי!

דמיינו לרגע נסיעה ללא מפה, חציית רחובותיה הסואנים של תל אביב או כבישיה המתפתלים של רמת הגולן, כאשר כל פנייה שגויה מוסיפה קילומטרים לנסיעה שלכם ושורפת דלק – זמן ומשאבים שאבדו לרוח. זוהי המציאות עבור רבים כשמדובר ניווט בנוף הפיננסי ללא הדרכה מומחה. כל צעד שגוי יכול לעלות לכם לא רק באלפי שקלים, אלא גם באובדן הזדמנויות לצמיחה וביטחון.

למאמר המלא »
ביטוח סיכונים

ביטוח סיכונים מיוחדים: הגנה על העסק שלך מפני איומים בלתי צפויים

כבעל עסק, סביר להניח שאתה מודע לחשיבות של ביטוח כדי להגן על הנכסים שלך. עם זאת, האם שקלת את הצורך בביטוח ריסק מיוחד? ביטוח סיכונים מיוחד נועד לספק כיסוי לאיומים ייחודיים ובלתי צפויים שאולי אינם מכוסים בפוליסות ביטוח מסורתיות. במאמר זה נבחן את הרעיון של ביטוח ריסק מיוחד וחשיבותו בשמירה על העסק שלך בישראל.

למאמר המלא »
סוכנות ביטוח

שילדר – מדוע משתלם לכם לעבוד עם סוכנות זו?

כשאנחנו נדרשים לרכוש פוליסת ביטוח, בין אם מדובר בפוליסה המיועדת לנו באופן אישי ובין אם מדובר בפוליסה המיועדת לעסק שלנו, אזי שבאופן טבעי נחפש סוכנות שתוכל לספק לנו פוליסות מותאמות עבורנו בכל פרמטר, מבחינת עלויות וכיסויים, וכן נחפש סוכנות שתוכל לספק לנו שירות אמין, מהיר ואיכותי.

למאמר המלא »

לפרטים ומידע נוסף כתבו לנו